divendres, 2 de novembre del 2012

Activitat Tema 2

Per poder contestar a les preguntes que seguidament es plantejaran, he hagut de fer una ullada a diferents documents de la normativa que son:


ORDEN ECI/3960/2007

 - Decret 71-2008 CAIB

- ANNEX: orientacions metodològiques.

Per saber si la normativa te en compte les TIC en l'educació i poder fer-ne una reflexió.

- És suficient el que diu la normativa?
Fins al dia d'avui no m'havia aturat a pensar detingudament si la normatica podria ser suficient en l'àrea de les TIC.
Doncs, ara que ho he llegit puc dic i opinar que jo crec que si és suficient, ja que es tenen en compte a les àrees del currículum. 

- S'està aplicant a l'escola?
Aquesta pregunta si que hem resulta un poc més difícil de contestar amb certesa, ja que jo només he treballat a primer cicle d'infantil (0-3 anys), i en aquest cicle es prioritzen cobrir les necessitats bàsiques i altres aprenentatges que els ajuden a desenvolupar-se i a ser més autònoms com a persones. Per tant el contingut de les TIC no es treballa gaire.

M'atreviré a dir, per el que he pogut sentir, que alguna cosa treballen i aprenen els infants de segon cicle amb les TIC, i inclós he vist algun ordinador dins l'aula. No sé ben be com ho deuen dur a la pràctica, però crec que un aprenentatge bàsic que s'hauria de tenir present sempre a Educació, és que les TIC per si soles no fan que els infants aprenguin, sinó que hi ha molta feina al darrera per formar uns infants que sàpiguem emprar les TIC de manera raonable i crítica, ja que poden ser una gran font d'informació de la qual no sempre és fiable.


Finalment, us adjunt un document en forma de resum dels 3 documents ementats més amunt.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada